dimarts, 22 de desembre del 2015

Resum de la reunió amb els regidors Vinzo i Martínez
de dilluns 21 de desembre

Ens varen rebre un cop més de manera cordial, oberta i amable.

Per començar, varem explicar un cop més problemàtiques concretes que justificar les nostres demandes: més direcció, més serveis mèdics, més capacitat assistencial. Ens va semblar que les veien amb un cert escepticisme ...

Però, molt sintèticament, el què ens varen dir respecte del punt 3 (qui mana) és:
  • que l'Ajuntament no té competències en aquest àmbit;
  • que l'Ajuntament cedeix el local, dóna una subvenció anual i assegura el manteniment de l'edifici i l'entorn residencial ...
  • però que la Residència, de fet, és un servei més del CSdM;
  • i que ells poden vehicular les nostres reflexions i propostes via el Consell Rector on hi ha tres representants municipals: ells dos i l'alcalde.
Pel que fa a informació (relacions contractuals, convenis, pressupostos ... punts 1 i 2), ens varen ensenyar un conveni del 2012 i els darrers pressupostos, però no en varem poder obtenir una còpia. Ens suggereixen utilitzar un formulari de demanda que és a la web del CSdM. Ho hem fet el mateix dilluns a la nit. I haurem de buscar un canal semblant a la web municipal ... tot i que, de fet, ja ho havíem demanat a la Jornada Participativa del 14 de novembre, i en els mails previs als regidors. Sense resposta ni confirmació de recepció.

Sort que tenim una Llei de Transparència i Bon Govern, i que el nou govern municipal declara que vol basar la seva actuació "en el diàleg i la participació ciutadana, amb una gestió moderna i transparent, i que qualsevol demanda d'informació per part dels ciutadans sigui resposta de forma ràpida, completa i obligada ..." (AGpPM/2015-2019, punts I.8.I i II)

Pel que fa el darrer punt (4), modificar el Reglament de Règim intern depèn només de Gerència, a ratificar, suposem, pel Consell Rector ...

Vàrem suggerir que l'Ajuntament fes actuacions proactives, clarificadores de la situació de les residències a Mataró, sense èxit. Suggereixen que parlem amb un voluntari de la Residència de la Gatassa que diuen que ho fa molt bé ...

Finalment, sembla que una via possible de participació seria que l'ARFA fes part del Consell de Benestar Social i del de la Gent Gran. Quan tinguem els Estatuts legalitzats, demanarem entrar-hi.

A més de cuidar i atendre els nostres familiars i amics residents, de les nostres activitats i treball, haurem de fer peregrinació administrativa i procedimental per intentar obtenir informació, mentre ens prediquen que tenim el deure d'estar ben informats per poder participar responsablement.

Ho intentarem, malgrat tot.