diumenge, 17 de gener del 2016

Resum de la reunió mensual amb la Directora
14 de gener 2016

Varen participar a la reunió la Directora, l'infermera Susanna i el Dr. Cristòfol.

Els temes a tractar eren bàsicament:
1 - informacions concretes sobre el personal de la Residència
La Directora ens va enviar un document amb les dades bàsiques sobre el personal i horaris, tot i que falta encara la informació sobre el personal del torn de nit.

Varem comentar alguns detalls, però ara cal estudiar-lo amb detall i mirar de comparar els grans números amb els ràtios previstos pel Departament de Benestar Social i família de la Generalitat. Al nostre blog (Qui fa què) hi han uns primers càlculs que ara cal actualitzar.

2 - maneres i procediments d'interrelació amb l'infermera de referència
La Directora diu que no veu necessari fer una nota formal i insisteix en que les nostres referències son les infermeres, de matí o tarda, segons els nostres horaris de visita.

3 - maneres d'intercomunicar incidències o canvis
Primer varem parlar del registre general de l'evolució de la salut dels residents. El Dr. Cristòfol explica que intentaran passar-nos un informe 2 cops l'any, i que podem demanar una entrevista dels familiars i amics també dos cops l'any per intercanviar punts de vista.

Després varem parlar dels canvis rellevants que es comunicaran de seguida per telèfon als familiars o amics del resident. Si no és possible, s'utilitzarà el e-mail.

Finalment, varem parlar de les incidències i de la dificultat de comunicar-les en el moment oportú i a la persona adequada. La Directora demanarà als responsables del CSdM la creació d'una bústia electrònica (una adreça e-mail ...) que permeti comunicar-les a qualsevol moment, per poder ser vistes de seguida per la Directora i les infermeres.


També varem parlar de la facturació concreta de medicaments o altres consumibles ... que no es prenen, algunes diferències entre el què diu la recepta electrònica i el què pren o es dona al resident. La Directora i el Dr. Cristòfol es comprometen a revisar exhaustivament receptes i facturació.

Pel que fa a les obres de reforma de l'entorn, sembla que hi ha un projecte fet, però sense calendari de realització. Demanem una sessió informativa prèvia per tal de poder opinar sobre les seves característiques. La Directora ho intentarà. Nosaltres hauríem de parlar-ne als regidors concernits si la responsabilitat és de l'Ajuntament.

Finalment, plantegem la necessitat de revisar el Reglament de Règim Interior, especialment el seu punt 16 que parla de participació, per adequar-lo a la realitat, formalitzar i legitimar la participació dels residents i de la nostra Associació. Farem una proposta al respecte que haurà de ser aprovada pel Consell Rector del CSdM.

La Directora ens informa que té previst convocar la preceptiva Assemblea general de residents i familiars pel proper dia 11 de febrer, on presentaran, entre d'altres, el Pla d'Activitats pel 2016.