diumenge, 5 de novembre del 2017

Resum de la reunió de Junta
25 d’octubre de 2017

(excuseu el retard en penjar aquest resum, però amb tot el què està passant aquests dies ...)

Ens vàrem reunir gairebé tots els membres de la Junta, per parlar especialment de la primera reunió constitutiva del Consell de Participació de la Residència. El 27 de setembre vàrem fer una Assemblea per designar els representants dels residents i de l’ARFA (llegiu la nota aquí). Després de diversos ajornaments, sembla que serà el proper dimarts 14 de novembre.

A la Junta, abans d’entrar en la preparació del Consell, vàrem comentar diverses disfuncions i accidents, amb caigudes i trencaments de cames, que ens fan pensar en la falta de cuidadores repetidament denunciada. Les famoses ràtios que tantes vegades hem discutit, amb quadres i números, amb visites i trucades al Servei d’Inspecció (nota), però que no aconseguim millorar.

Ens va semblar que cal fer una nota formal escrita al Servei d’Inspecció demanant un pronunciament clar sobre la situació. El juny de 2016 ens varen suggerir que miréssim de parlar-ne amb la Direcció. Rés no s’ha mogut, fins i tot sembla que ha empitjorat.

Aquest hauria de ser un dels punts principals de la propera i primera reunió del Consell.

Els altres temes a tractar:
- els menjars, comentant la reunió amb la dietista del passat 27 de setembre (resum), i les reaccions i propostes que, sembla, ens comentarà dijous vinent dia 9.

- els serveis mèdics, doncs seguim pensant que, vista l’experiència, caldria assegurar les 10 h/setmana previstos en les ràtios de la Generalitat;

- la reforma pendent del davant de la Residència per assegurar la circumvalació. La Junta, mentrestant, estudia organitzar algunes iniciatives festives: per exemple, una "encimentada" que anivelli les irregularitats de les llambordes;

- les funcions de la psicòloga: després de mesos i mesos de parlar-ne, no hem sabut veure l’interès pràctic d’aquesta professional, llevat, sembla, de tasques administratives. Comentem alguns informes rebuts darrerament i coincidim en que les valoracions són d’una utilitat molt discutible;

- la promoció del voluntariat, que és una via a reforçar.

- i altres temes que ja havíem considerat en altres reunions: els horaris de menjar i dormir, les maneres d’acompanyar i assistir els residents, els procediments i vies d’accés a les places públiques, la informació periòdica sobre la salut de cada resident, possibles mecanismes d’assegurança davant de pèrdues d’audífons o altres pròtesis ...

Des d’una perspectiva més general, a la Junta vàrem considerar que en aquesta primera reunió del Consell també hauríem de rebre informació econòmica sobre la Residència. La darrera que tenim és de maig de 2016, a punt de finalitzar el conveni amb l’Ajuntament (nota).

Finalment, també vàrem convenir en insistir en que seguim considerant que molts dels problemes podrien millorar-se o resoldre’s si hi hagués una direcció amb presència continuada: la solució de nomenar una adjunta/coordinadora, acceptada per l’ARFA en un gest de confiança, no sembla ser una solució efectiva.

I pel que fa a la nostra Associació, hem rebut una notificació de l’Ajuntament en la que se’ns informa del Decret d’Alcaldia de l’11 d’octubre, donant-nos d’alta al Consell Municipal de Benestar Social, composat per una quarantena de persones. Veurem.